Support saya =) Jom Exchange Link! I will visit Yours!

My Blogger friends

Monday, June 17, 2013

Escapeless..My Journey for Lesen Memandu..

Assalamualikum dear,

Hehe..Entri aku this time aku nak share pasal my life progress after married-->  belajar memandu kat METRO DRIVING ACADEMY..hahaha..Ok, Understood... sila la gelak..Mesti korang cakap dah tua bangka baru nak pegi sekolah memandu..Lalalalala  (27 tahun tu kira dah tua ke??) hahaha..

Pepun dalam permasalahan ini, aku berterima kasih kat suami tercinta sebab sudi sponsor aku belajar kat driving school yang mahal ni..Short introduction pasal hubby aku, beliau seorang yg suka kira-kira, dia bukan kedekut tapi cuma just being realistic.. So my hubby ni memang tak akan berkompromi dengan benda2 yang melibatkan aktiviti pembaziran. Mana taknye, aku nak shopping selalunya dia lah accountantnye.. Pendek kata semua aktiviti kewangan dia akan monitor. Sebab aku kalau shopping or nak something memang agak tak berhati2..Haha..Pepun, sungguh ambitious hubby aku ni bila dia bersungguh-sungguh nak aku belajar memandu dan dapatkan lesen secepat mungkin..Sebenarnye kan,  aku ni trauma nak memandu..Maybe sebab masa kecik dulu aku pernah tercampak keluar dari kereta n terlibat ngan accident ditambah pulak dgn news kemalangan yg semakin brutal nowdays. So, for some reason entah kenapa aku tak suka driving kereta, tak ada minat or semangat pun nak memandu  dan entah kenapa aku rasa orang yg bising2 marah aku tak ada lesen tu mcm jelous plak aku nak bermanja ngan hubby nak suruh hubby jek yg drive aku..hahaha..Even sbnrnye aku sedar jek.. memang penting sbnrnye perempuan boleh  bawa kereta. So we can be independent, tak bergantung harap pada orang lain dan mampu memudahkan byk perkara sbnrnye..

Back to the story, sbnrye dah 1001 alasan dah aku bg demi nak elak kena ambik lesen..Dari mula zaman couple dulu sampai la dah kawen aku masih lagi degil nak ambil lesen.Tapi dia tetap nak aku ambil lesen memandu. hahaha..Even 1st interview before jadi menantu pun, mak mertua aku tanya aku ada lesen ke tak..ish ish..Aku memang tak nak memandu sebab byk pemandu tak rasional pun...

Alkisah, last attempt aku utk elak dr kena ambil lesen bila aku cakap mcm ni "ok dear, kalau nak suruh ma pegi kursus memandu gak then kena proceed dengan METRO DRIVING sahaja" sebab aku tau academy tu yuran dia paling mahal..Mana taknye, rate normal  utk lesen kereta sahaja cuma dalam range harga RM 800-900 jek. Tu pun entah2 ada yang lagi murah. Tapi kalau METRO DRIVING harga dia RM 1398 utk lesen D (kereta sahaja) tak campur lesen motor sekali!  Hehehe..Tp since the big boss said "proceed" aku punya lah sangat terkejut + gembira sebab hubby tak berkira2 pulak nak sponsor this time...hehehe. =)

But then mula2 tu agak terbatuk gak la laki aku tu. Aku ingat aku dah berjaya dah if nak mengelat time tu. Sudahnye sekali dia approved pulak!! Dammm! So, this time memang tak boleh lari dah...Anyway, good thing is if nak bandingkan semua sekolah memandu yang lebih murah tu, METRO DRIVING tu je yang boleh pickup aku sampai rumah. Lokasi rumah kitaorang ni agak complicated dan byk driving school tak nak pickup kat dalam..pas tu based on the website kemudahan dia lebih lengkap dan sempurna / proper so aku prefer tempat yang menyakinkan utk meyakinkan aku utk mulakan sesuatu yang aku pun tak yakin nak buat..hahahaha.Pas tu dia cakap boleh belajar sampai LULUS dan service dia pakej  (insuran + urusan test, permohonan kat JPJ dan pengeluaran lesen).Lagipun if mahal, mungkin aku akan lebih serious sebab mcm last time aku dah pernah try kat sekolah memandu di Gombak (lupa da nama sekolah tu), tp sebab sekolah tu mcm bosan, cikgu dia cakap ntah apa2 ntah masa kelas pas tu aku pun jadi tak yakin terus. Time tu pun aku sangat sibuk dengan kerja jadi process tu cuma separuh jalan jek. Pegi kelas masa tu da byr RM 250 dah..So this time dah byr mahal2 + duit hubby pulak, so maybe aku akan lebih serius. Insyallah :P

Thank You hubby for your care and love! He try to complete me utk perkara yg aku tak lengkap lagi..Selagi dia mampu =) I'm being blessed ;) Alhamdulillah..

Nanti aku review service dan environment kat academy ni ek ;P

Wish me luck!



Yummm! Love this roti..Teringat masa zaman sekolah rendah dulu :D

1st payment RM 500

0 mereka yang sweet:

Post a Comment

Thanks for your comment dear! =)

P/s: if komen via FB, saya tak dapat notification tau. Jadi, sorry kalau saya lambat reply / tak reply ye..Saya kena manual check ;)

May Allah bless you!