Support saya =) Jom Exchange Link! I will visit Yours!

My Blogger friends

Monday, April 23, 2012

Movie, Chilis & CandyliciOus @ KLCC

Wee~ 14/3 hr tu boss aku belanja staff unit kitaorg tgk movie & makan @ klcc sbg reward kPI kitaorg awesOme..aku? Utk bulan ni result dapat 99.56/100..phew..Harap boleh dapat 100/100 lepas ni.hee..Orang len KPI on yearly basis.. kitaorang pula on monthly basis..Huhu..Stress every month..hehe..Hope boleh dapat Ipad dari boss lepas ni..wahwah! Haha..botak kepala boss aku...:p

Btw, dalam unit aku cuma ada 3 org je staff sebab UC ni unit baru..Jadi, terasa hebat sikit la sebab dengan jumlah yg kecil & workload yang semakin bertambah tu, kitaorg berjaya settle semua task dengn cemerlang :D

As trial for our unit untuk bounded, kitaorg try la buat outing & day out macam ni..So, this is our 1st trial..Disebbkan company aku ni agak kedek, jadi belanja semua boss aku la yg kena tanggung..Jadi, alang2 bos nak belanja, aku pun hargai la peluang tersebut dgn penuh ketekunan..hehe..

Once sampai, kitaorg pun terus tgk movie cerita mirorr2..Ok la citer tu..Unexpected ending, this one totally different from typical fairy tales story :p and fun to watch too..yg penting Julia Robert sgt cute walaupun pegang watak jahat..Lagu ending citer ni sungguh kelakar..serius!..sangat terkejut..ala2 Bollywood gitu..haha..aku rasa buat rosak cite je..haha..But if you looking for a variety, maybe cerita ni tak la teruk sangat kot..



Then, kitaorg makan kat Chilis..perkh! Da la nak kena tunggu 30 minit before dapat seat. Harga dia pula mahal gila! Makan 3 orang je pun! Tu pun share2 food sebb portion food dia sangat besar..harga? sampai rm 160++..@__@ haha..Nasib baik boss aku yg bayar..hehe..Taubat da aku nak makan kat sini, da la food dia tak ada "wow factor" pun...Cecece..hehe..emm, ok la food dia, tak kata tak sedap pun. Cuma aku rasa banyak lagi benda sedap yg aku pernah makan kat luar sana dari kedai ni..aku rasa dia menang dari aspek syle je la kot.. Bagi org yang pentingkan style & branding maybe suka la kot lepak kat sini.. Me? Aku pentingkan rasa mkanan dari branding..Makanan cun, harga mahal tak apa..Tak la rasa ralat kan..huhu..Kalau makanan tu sedap, even kalau mahal pun.confirm I will find a way to come back & recommend tp others :p kalau tak sedap & Masin je lebey cenggini? huhu..Nasib...


Harga boleh tahan la...


Beef burger tu sangat tebal & kering. Sizzling tu plak sangat masin!
Then, lepas makan tu, kitaorang pun berpecah dengan haluan masing2..Dah nama pun weekend kan..So, aku pun tunggu la Mr. Ehem2 aku, kitaorang rancang nak settlekan payment gambar kahwin pulak. Sambil2 tunggu tu, sempat juga la aku ronda2 dalam KlCC tu sebab da lama pun tak singgah..Ehee, nama je duduk tengah KL kan, tak sedar pun KLCC da banyak berubah..Aku tak suka pergi KLCC sebenarnya sebab terlalu  ramai foreigner & dah sesak. Lepas tu, selain movie, KLCC pun  tak ada entertainment lain..Aquaria dia je aku dah masuk sampai 2 kali. Tengok pun ikan yang sama jek. Belum citer pasal Petrosains yang ada tu.haha..KLCC maybe focus nak jadi shopping paradise je kot..huhu

Anyway, banyak improvement & changes dalam KLCC ni..Shopping mall dia pun da berubah..Semua la berubah kecuali food court dia..Cuma sekarang mcm lebih banyak kedai2 barang berjenama.huhu..Tengok foreigner, shopping meriah gila sampai full hand, kalau kerajaan cakap tak ada duit juga.. Tak tahu la aku nak ckp apa..KLCC je da generate untung berjuta lemon kot @__@ Terasa aku ni insan yang sungguh kerdil..hehe

Then, aku ternampak satu kedai ni..Candylicious namanya..perkh! Candy heaven!!.Semua jenis coklat,  sweet & candy pun ada.You just name it..Design semua kreatif2 & pelik2..Emm.Aku terpesona dengan ke-kretifan kedai tu sampai aku berangan nak ada kedai konsep mcm ni someday..Budak2 semua seronok je dalam tu..Tapi, harga candy dia mahal2 la..Rm 3 yang paling murah & harga ke atas je semua.Sememangnya boleh buat ibu bapa yang menangis..hikhik..Emmm, tak sure pula berbaloi ke tak nak beli kan...Coklat tu semua di import..Aku tanya halal ke tak? Dia kata semua coklat ni dia import dari Arab.So, before masuk Malaysia, diorg akan pantau ingredient dalam tu..huhu..So, di confirmed halal oleh supervisornya. I see, no wonder la mahal..@_@





Lolipop RM 3
Yang ni 100 pcs x RM 3: RM 300!




Then, tiba2 tengah leka pusing2 dalam candylicious tu aku ternampak 1 coklat yg menarik! Terus aku tergoda dan ter-beli! Harga RM 50 untuk chocolate shoe dr Jessica Walker! Aku ingatkan nak guna untuk hantaran aku ke kan, tapi macam lambat lg la pulak nak tunggu hujung tahun..Kang berkulat la pula coklat tu nanti. Jadi, akhirnya aku beli juga & decide nak bagi kat ex boss aku yg baru je bertukar unit tu..

Cinderella wanna be :P



Satisfied gila once keluar dari kedai tu..Tu baru beli coklat je tu...hahaha..Gila beli coklat je sampai RM 50..haha..Then, aku pun terus jumpa Mr. ehem2 aku..Dah la on that day kitaorang keluar seharian di panas hari, dok usung chocolate ni kehulur kehilir.. Nasib baik chocolate ni tahan lasak dan tak cair..Kalau tak cair la RM 50 aku tadi..hehehe...At the end memang worth it beli coklat ni sebab semua opis mate aku jadi gila dek kerananya..Coklat ni sangat nice dan cantik, sangat sayang untuk dimakan :P haha  Kalau display je pulak, selama mana dia mampu bertahan??? Walhualam..hahaha

0 mereka yang sweet:

Post a Comment

Thanks for your comment dear! =)

P/s: if komen via FB, saya tak dapat notification tau. Jadi, sorry kalau saya lambat reply / tak reply ye..Saya kena manual check ;)

May Allah bless you!