Support saya =) Jom Exchange Link! I will visit Yours!

My Blogger friends

Wednesday, July 11, 2012

Berita sedih...Alfatihah..

Malam semalam, aku dan si dia mendapat berita sedih..Seorang kawan kitaorang masa zaman study yang baru je mendirikan rumah tangga bulan lepas, baru kehilangan suami tercinta....Yang sedih sebab suaminya tu juga merupakan kawan kepada my bakal en tunang masa zaman universiti dulu...

sangat sedih..sebab diaorang baru je mendirikan rumah tangga.Rasanya macam baru semalam je kitaorang meraikan hari perkahwinan diorang...Rasanya honeymoon pun tak sempat.Inai pun masih merah..FACEBOOK dia pun masih penuh ucapan tahniah + status2 gembira saat2 manis diorang sebagai suami isteri.Dah la bulan depan nak puasa + raya.Mesti hancur perasaan June (isteri) sebab tak sempat merasa hari bahagia tersebut dengan suami tercinta.Allah je yang tahu perasaan dia..Semoga dia tabah menghadapi dugaan ini dan semoga arwah ditempatkan dikalangan umatnya yang soleh....

Difahamkan arwah incident..

Sangat sedih atas apa yang berlaku..Sebab kita tak menjangkakan semua ini akan terjadi..Tiada siapa pun meminta musibah..Allah je yang lagi mengetahui..Semua ini sudah ditakdirkan...

Mengenangkan nasib yang menimpa Jun, buat aku semakin kena menghargai orang2 yang aku sayang...Hargailah mereka setiap saat sebab mungkin nasib yang sama boleh menimpa kita..Kisah Jun ni membuatkan aku teringatkan pada cerita drama Stanza Cinta lakonan Aaron Aziz dulu..Seriously, aku tak tahu macam mana Jun nak teruskan hidup dengan bersandarkan segala kisah & kenangannya pada suami tercinta..Dah la masa suaminya meninggal pun dia tak dapat berada disisi sebab berjauhan..Aku rasa perjalanan dia nak pulang ke Johor tu pasti merupakan perjalanan yang paling panjang dalam hidupnya..Aku pasti tak terhitung sedih & air mata Jun sebaik mendengar berita tersebut..Even kawan2 pun tak putus2 memberi ucapan dan sokongan dengan harapan dapat beri kekuatan kepadanya..Sedih itu tidak terungkap....

Harapan semoga dia mendapat sokongan yang penuh dari semua orang untuk dia teruskan hidupnya dengan baik...Semoga kamu tabah Jun...

Alfatihah buat Hisamuddin Moslim...semoga roh kamu ditempatkan dikalangan umatnya yang soleh....Amin..

0 mereka yang sweet:

Post a Comment

Thanks for your comment dear! =)

P/s: if komen via FB, saya tak dapat notification tau. Jadi, sorry kalau saya lambat reply / tak reply ye..Saya kena manual check ;)

May Allah bless you!