Support saya =) Jom Exchange Link! I will visit Yours!

My Blogger friends

Wednesday, July 11, 2012

Outstanding item for my big day...

Help..Sesak nafas! Masa da semakin suntuk! Tinggal 1 bulan 3 minggu lagi tarikh my E-day! Tapi baju tunang & katering pun tak ada lagi =(

Yang katering sangkut sebab before this kitaorang tak dapat katering yang boleh nak bagi kos menu less than RM 1O untuk 100 pax + kanopi. Then, lepas aku send inquiry kat Majalah.com terus berlambak katering yang boleh offer ikut pakej yang aku nak..Tapi, sekarang aku nak kena tunggu bakal tunang aku tu pulak sebab keputusan kat tangan dia. Aku tak nak simply buat keputusan sebab tak nak menyesal. Nak tempah katering tetap nak kena check background katering tu + nak buat food testing before confirm. Masalahnya si dia sedang outstation seminggu kursus kat kem di Pahang pulak..Emmm...

Untuk baju bertunang pulak disebabkan takut tak sempat nak tempah (sebab da nak masuk bulan puasa) confirm tailor sibuk dengan tempahan baju raya...Jadi, 2nd plan ingat nak beli je jubah yang cantik2 as baju bertunang + baju raya..:P Macam mana rupanya baju tunang tu nanti wallahualam sebab weekend ni kitaorang nak ke Redang..Ingat  nak try usha di Terengganu...Hope banyak la pilihan kat sana nanti..Kalau kat Terengganu pun tak ada juga, aku rasa tak risau kot sebab kat KL pun masih banyak pilihan baju ready made..Lagi2 bila nak raya ni kan..Aku tak nak guna khidmat baju sewa sebab aku rasa rugi sebab baju tu bukan hak aku...

Macam ni la jubah yang aku nak cari tapi warna pink..Then  maybe la ada design sikit untuk tambah seri..Jubah ni just nice kan sebab sweet.
Then, untuk veil aku boleh lega sikit sebab kakak yang makeupkan aku nanti akan bagi aku pinjam veil dia secara percuma. Tapi, incase kalau veil yang dia bagi tu x cantik or tak padan dengan baju then maybe aku kena fikir DIY sendiri veil tu..Cuma, risau sebab banyak sangat DIY pun takut tak sempat sebab masa semakin suntuk...But still aku akan sangat jelous kalau tak dapat buat DIY veil sendiri sebab ni je la peluang untuk aku belajar..Kalau da lepas kawen x kan aku nak tetibe DIY veil kan? :P

Last, yang lagi rungsing, most dewan yang kitaorang nak lock untuk our wedding on  next year  semua pun tak available pulak sebab nak buat renovation. Waaa! Ok, Stress level aku sekarang sedang memuncak! Jadi, 2nd plan, maybe nak book banglo atau buat wedding garden kat taman je..Ngah survey lagi lokasi mana yang available..Hope tak hujan la next year...T_____T

Oh tuhan...Serius aku cuak!

0 mereka yang sweet:

Post a Comment

Thanks for your comment dear! =)

P/s: if komen via FB, saya tak dapat notification tau. Jadi, sorry kalau saya lambat reply / tak reply ye..Saya kena manual check ;)

May Allah bless you!