Support saya =) Jom Exchange Link! I will visit Yours!

My Blogger friends

Friday, July 6, 2012

My Door Gift : Bunga Rampai

Semalam masa aku kat dalam train, masa tengah mengelamun tu, tetiba datang idea nak buat bunga rampai  (additional item) untuk door gift majlis bertunang aku nanti..So far aku dah DIY paper beg utk door gift tu then aku da tempah wajik. Tapi, rasa macam kosong la pula kat dalam beg tu nanti..Jadi, aku fikir apa yang affordable dan murah + jimat untuk menyerikan my door gift tu..Then, masa tu lah idea bunga rampai menerjah di otak ni..

Sebenarnya idea ni datang sebab aku dok pikir apa gak hantaran aku nak bagi kat bakal en tunang...Ingat nak bg bunga rampai sebagai hantaran sekali aku tersedar barang hantaran semua dah beli & da lengkap..Then, sebabkan aku dah suka sangat dengan bunga rampai, aku tetap nak buat bunga rampai juga tapi sebagai door gift jek..Aku rasa bunga rampai lagi best dari potpourri sebab bunga rampai ni senang nak buat, lagi sentimental, lebih murah, lagi fresh & orang tua2 pun suka :D Plan aku nak berjimat jek---> aku nak dapatkan daun2 pandan tu secara free di rumah2  member or kat kampung..muahahaha..Sengkek tol :P Then bakal en tunang cakap, beli je daun pandan tu kat pasar, murah n banyak jek...ceh~

Jadi, today aku  pun google la pasal bunga rampai ni..Rupanya banyak version bunga rampai as door gift..Sgt Menarik! Yang moden ada yang klasik pun ada..Selepas discuss ngan my bakal en tunang, dia setuju je idea tu..Jadi itu lah dia~ makin bertambah projek DIY aku :P

jom  google sekarang! sebab nak cari idea konsep & design apa aku nak buat dengan bunga rampai nieh..










Comments
1 Comments

1 comment:

Thanks for your comment dear! =)

P/s: if komen via FB, saya tak dapat notification tau. Jadi, sorry kalau saya lambat reply / tak reply ye..Saya kena manual check ;)

May Allah bless you!