Support saya =) Jom Exchange Link! I will visit Yours!

My Blogger friends

Tuesday, July 17, 2012

Trip to Redang 2012 : mission berjaya!

Alhamdulillah, finally tercapai juga hajat aku nak bercuti ke Redang ni..last year, aku hanya bercuti di Redang Kalong dengan best friend aku jek..This time aku bawa bersama si dia & rakan2 dia juga ;) next time insyallah, aku nak bawa keluarga dia n my family ke sini pula...syok kalau buat family gathering or family day kat sini..sangat peace..

Well as my previous entry, journey nak ke Redang ni was not easy..sebab ada banyak gila dugaan! Antara dugaannye, si dia tu tetiba ada kursus di Pahang, jadi  terpaksa dtg lewat sehari..Then, kawan2 dia pun dtg lewat juga sebab sesat..then, disebabkan da lambat, diaorg dah terlepas bot dr resort tu n kena naik public boat..disebabkan tu diorg kena bayar additional charges rm 55 per head..Pening juga la sebab risau + nak kena arrange +  liaise ngan banyak pihak untuk diaorang yang datang lambat ni..

Then, before aku bertolak ke Redang, 1 ekor kucing aku sakit & mati..n 1 ekor lagi otw nazak time tu which on the next day mati..then bila aku balik seekor lagi kucing aku mati..so total yang mati adalah 3 ekor..sebab kematian x diketahui, diorg muntah2 dgn sangat teruk then mati dengan sgt cpt ;(

Back to the story, aku ke Redang naik bas Transnasional, dapat seat paling belakang..end up 7 jam perjalanan, 1 badan aku sakit..

Once sampai Redang smuanya berjalan lancar tp aku tgh strugle sakit period pain plak time tu..biasala perempuan, before the day, 2-3 days sebelum tu kaki n pinggang belakang akan sakit & mudah cramp..tiap org akan ada degree kesakitan yg berbeza...mcm aku nasib baik tak serius tp still sakit & tak selesa...But still im lucky sebab belum period.. Risau gak if aku period on that day, kalau period macam mana aku nak snorkelingkan?..Finally period aku dtg on the last day (masa nak checkout)..lega sikit ;) but still not comfortable la sebab nak berjalan2 n ronda KUala Terengganu masa ngah period pain tu..well aku kan kuat, ku gagahi jua to make the journey fun as possible & berjaya melawan kesakitan..Rahsia dia, air coke a.k.a coca cola..Serius, aku kalau sakit period pain, aku akan guna air coke, then terus lega sakit tu..hebat tak penangan coke? Aku memang bukan kaki air gas ni, cuma minum air coke kalau period pain..Tak boleh imagine org yg dok minum coke hari2 >___< nipis usus perut..hukhuk

Then, last dugaan bila plan asal nak stay 1 hari di KUala Terengganu & hang out ngan kawan2 di KT terpaksa dibatalkan sebab Haziq (kawan si dia) nak kn balik awal n kena ada di JB by monday..lepas jalan2 di KT, Pasar Payang, makan2, kitaorg panjat bukit di KT, singgah pantai burok..then terus shoot ke Kuantan utk hantar Mat (kawan si dia) n terus ke KL lps tu..mengantuk & letih dia tuhan je la yang tahu..jauh gila perjalanan mcm x ada ending..pulak tu hari hujan & perjalanan balik tu agak mencabar..

Bestnye sebab aku x pernah lalu jalan dr KT ke KL..Jadi dptla aku tgk kampung2 n kilang2 minyak yg berapi2 tu..tapi yg x best, perjalanan sgt jauh n sgt letih & sangat bahaya!..otw balik dr kuantan tu kitaorg ternampak ada kenderaan terbalik ;( saat tu sgt menakutkan..sebab aku nampak pasukan keselamatan ngah bertungkus lumus selamatkan mangsa...;( hope diorg selamat...

Kitaorg Safely arrived @ KL pada pukul 12-1 am & kawan kitaorg tu pulak terus shoot ke jb on that night & sampai di sana pada pukul 5 pg..dia sungguh gila..hukhuk..

Yup, tu la dugaan aku pasal trip ke Redang aku tu..sangat mencabar & tak smooth..Kita merancang tuhan yang menentukan kan..Tapi aku happy sebab objektif tercapai juga! Cuma yg tak best sebab aku tak dpt jumpa baju yang sesuai untuk E-day aku masa kat KT tu..Yang ada kat pasar Payang semua jenis sutera batik yg sangat mahal gila tapi cantik2..Nasib baik aku bukan jenis yg obses dgn kain2..harga kain sangat x murah ok! Yg murah pun dalam 150 keatas! Yg len semua 300-1000 ++ pun ada!..Aku kalau beli pun sebab nak hadiahkan kat org jek la kot..utk bakal mak mertua ke ;) tp bukan utk dipakai sendiri..kalau pakai aku prefer yang da ready made jek ;)

Yg pasti pg KT wajib borong keropok lekor & kerepok ikan! Wajib ok! Wajib!

Then, di kl 2 hari cuti tu aku tu aku just melepak @ rumah jek ;) now back to the reality, masa utk sambung projek DIY aku..b.e.r.u.s.a.h.a!

View pantai dr bilik kitaorang
Peace gila
Pantai resort Redang Kalong

0 mereka yang sweet:

Post a Comment

Thanks for your comment dear! =)

P/s: if komen via FB, saya tak dapat notification tau. Jadi, sorry kalau saya lambat reply / tak reply ye..Saya kena manual check ;)

May Allah bless you!